Blog

Zapisz się do newslettera!

Jeden klik, a jako pierwszy poznasz wartościowe treści!


👉 Wsparcie i aktywizacja seniorów
👉Pomysły na zajęcia terapeutyczne i aktywizacyjne
👉Projekty i przedsięwzięcia podnoszące jakość życia osób starszych
 

Silversi nie istnieją? Felieton B. Górnickiej-Naszkiewicz

 Nie tak dawno została wydana książka Małgorzaty Węglarz „Starzy ludzie nie istnieją”. Przyznaję, że już sam tytuł wywołał u mnie głęboką refleksję i zaskoczył mnogością interpretacji. Bo czy w obliczu starzejącego się społeczeństwa można ludzi starszych nie dostrzec?

Okazuje się, że tak. Seniorzy sami odsuwają się w cień, ale najczęściej to społeczeństwo spycha ich na margines. A przecież starość powinna być czymś naturalnym jak każdy etap życia. Czym jest – odsyłam do reportażu Małgorzaty Węglarz, która poszukuje odpowiedzi razem z ekspertami i pokazuje wielowymiarowość problemu.

Ja po lekturze książki poszłam krok dalej. Parafrazując metaforę Małgorzaty Węglarz pokusiłam się o stwierdzenie, że silversi nie istnieją. Marketingowa nazwa pokolenia 50+ to dla mnie worek, do którego wrzucane są różne problemy, możliwości, potrzeby. Jest w tej grupie przecież kilka pokoleń o zupełnie innych poglądach i oczekiwaniach oraz dość zróżnicowanym bagażu doświadczeń. Osoba po 50. niczym się nie różni od osoby po 40., ale sześćdziesięciolatek o dziewięćdziesięciolatka już diametralnie.


Momentem granicznym dla mnie jest zawsze przejście na emeryturę stanowiące punkt zwrotny z życiu, nie zaś liczba wynikająca z peselu.

Co zatem sprawia, że określanie generacji 50+ silversami ma rację bytu? Wspólnym mianownikiem marketingowym wydaje się być doświadczenieLudzie dojrzali i starsi – wbrew stereotypom – nie dają się złapać na tanie chwyty i naiwne teksty. Aby do nich dotrzeć, należy postawić na autentyczność, odpowiedzieć dokładnie na ich potrzeby oraz pragnienia. I najważniejsze – zawsze na pierwszym miejscu postawić człowieka, nie produkt. Co jeszcze? – idąc tropem Małgorzaty Węglarz – warto przepytać samych ekspertów w tej dziedzinie.

Jedno należy przyznać – sami zainteresowani rzadko nazywają się silversami. Chyba, że silver modelki lub influencerzy, ale to już zupełnie inna bajka…

Super senior silver content

Artykuł powstał w ramach akcji „Senior to (nie) brzmi dumnie? Głos w dyskusji o stereotypach, ageizmie i problemach starzejącego się społeczeństwa” zainicjowanej przez Barbarę Górnicką-Naszkiewicz, wydawcę bloga i miesięcznika Super Senior.


 


<< Wróć do poprzedniej strony

Popularne tagi

Sprawdź również

Terapia...
1 kwi 2023
Aktywność po...
24 mar 2023
„Skoro nie...
23 mar 2023
Rusza Akademia...
21 mar 2023
7 błędów w...
20 mar 2023



Poznaj autorkę bloga

Dr Barbara Górnicka-Naszkiewicz, dziennikarka, autorka książek aktywizacyjnych dla seniorów, propagatorka rozwoju osobistego na emeryturze. Redaktor naczelna miesięcznika i bloga Super Senior oraz kobietapo60.pl. Stale współpracuje z wieloma mediami senioralnymi w Polsce jako specjalista silver content. Jest również inicjatorką wielu akcji społecznych o zasięgu lokalnym i ogólnopolskim, których celem jest dostrzeżenie i rozwijanie potencjału osób starszych, m.in. „Seniorzy z pasją”, „Podziel się książką z seniorem”, „Na zdrowie!”, „Hobby 50+”, „Aktywny Senior”, „Bezpiecznie i twórczo w Internecie”, „Kobiece historie mają moc”. Chętnie wspiera oraz opiniuje przedsięwzięcia kierowane do osób starszych i tworzone przez nich samych, nadając im patronat medialny oraz nagłaśniając działania senioralne na łamach polskich mediów.
 

Zobacz publikacje aktywizacyjne


łamigłówki dla seniorów


hobby seniora

mandala seniora


spostrzegawczość senior
 


Współpraca


domyseniora.pl



flexi.pl

podlaskisenior.pl


Senior Lux sklep seniorlux.pl

kobieta po 6060plus.pl
50ok.plkobieta50plus.pl







 

Wszelkie prawa zastrzeżone 2023

Ta strona używa COOKIES. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na wykorzystywanie cookies, zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki.   akceptuje